Russia is the largest country in the world
Автор: Лазуко Анжелика Геннадьевна, учитель МОУ СОШ № 2, г, Кораблино, Рязанской областиКонспект урока по английскому языку в 8 классе
Тип урока – комбинированный.
Цели и задачи:
Практическая: - способствовать формированию коммуникативной компетенции.
|
Развивающая: - способствовать развитию навыков аудирования и говорения, языковой догадки.
|
Образовательная: - знакомство с некоторыми географическими особенностями нашей страны.
|
Воспитательная: - воспитывать чувство гордости за нашу страну.
|
Универсальные учебные действия:
Личностные: - планировать сотрудничество при работе в группе, поиск компромисса; - распределять функциональные обязанности.
|
Регулятивные - осуществлять самоконтроль при заполнении предложений с пропущенными словами; - анализ и самоанализ деятельности учеников при выполнении групповых и парных заданий. - умение работать с разными источниками информации.
|
Познавательные: - развивать способности осознанного построения речевого высказывания;
|
Коммуникативная: - слушать и понимать речь диктора; - выражать свое мнение, используя шаблон;
|
Сопутствующая задача: повторить употребление артикля с географическими названиями.
Формы работы: фронтальная, парная, групповая, индивидуальная. |
Межпредметные связи: география, музыка. |
Предполагаемый результат и оценивание деятельности учащихся:
- результат учебной деятельности школьников проявляется в устных высказываниях и письменных работах обучающихся;
- знают лексический и грамматический материал по теме и могут использовать его для решения коммуникативных задач;
- владеют навыками самоанализа и самооценки
Ресурсы:
1) учебное пособие Кузовлев В.П. Английский язык. 8 класс. М. : Просвещение, 2010, стр. 31.
2) Сlick on Russia 1. Express Publishing – Centercom,2003, диск.
3) географическая карта России на английском языке.
4) компьютер и интерактивная доска.
5) раздаточный материал; рефлекторная карта, тест
Аспекты урока:
1. Мотивация к учебной деятельности. Организационный момент.
T. Good morning, I”m glad to see you. I believe you’re in a good mood today. Great! Take a seat, please.
1.1. Актуализация знаний.
T How wonderful to live in a big country! Imaging you can traveling everywhere and never see the same views! But on the other hand, it’s so difficult to visit your friends or relitives if they live in other region. Do you agree with me? (Ответы обучающихся)
2.1. Постановка цели и задач урока (целеполагание).
If you have a look at the blackboard you can try to find out what are we going to discuss at the lesson. (учащиеся высказывают различные предположения о теме урока ‘Moscow”, “Nature”)
T Well done, today I’ d like to speak about our native country, Russia. That's way the team of our lesson is Russia is the largest country in the world.
(открываем компьютерную страницу).
2.2. Актуализация и фиксирование индивидуальных затруднений. Систематизация знаний учащихся по теме урока.
T. Please, tell me what you know about Russia. What associations you see with this word? In turn, please (ответы учеников позволяют провести работу над фонетикой)
PI Russia is the largest country, and you. P2 Russia has many lakes, rivers, forests, and you? P3,P4...
T. Thank you. Russia is the best country and we like living in it.
2.3. Первичное восприятие и усвоение нового материала. ( Работа с картой России, повторение употребления артикля.)
T. Now, let's look at the map of Russia and answer the following questions. Attention, please, we must use definite article, where it is necessary. (фронтально)
PI ...
T. When we speak about lakes, rivers, seas, oceans and mountains we use the definite article, but if we tell about one mount we don't use it. The Thames, the Lena, the Caucuses, but Mount Elbrus, Lake Baikal.
T. So, this task for you ... which seas, oceans enclose Russia? Come to the map and answer. Interpreting the map.
P. Russia is washed by the Arctic ocean, the Baltic sea, the Black sea, the Caspian sea and the Pacific ocean.
2.4. Первичная проверка понимания. (работа с картой, тип работы – индивидуальная)
T. Thank you. Sit down, please. Look at the map once more and say a name of a river, a lake, a mountain. Who wants to answer?
P. The Volga is\the longest river in Russia. This lake is the Baikal. And you can see the Caucuses between the Baltic sea and the Black sea. T. That's right, sit down. Remember use the definite article with names of lakes, rivers, seas, oceans, mountains.
2.4. Применение первичных знаний и их отработка.
Pa6ora работа с текстом учебника и текстом на диске (аудирование с полным охватом содержания; чтение с детальным пониманием текста; дополнение предложений ).
T. We live in our country for a long time, but what we know about Russia. How many facts do you know about it? Please, look at the title of the text and say two facts you expect to read.
P1 I think this text is about the beautiful places of Russia, such Moscow and Moscow's museums.
P2 For me, the text is about lakes, rivers of Russia. P3 I imaging it's about a richness of our country.
T. Thank you. Now, listen the text for the main idea. (слушаем текст в целом) You see, nobody gives a right answer. What this text is about?
P1 This text is about the nature of Russia.
2.5. Самостоятельное использование полученных знаний.
T. It's true. Thank you. So, let's listen and read this text once more and try to complete the gaps in the sentences. Do it in turn, please.
P1.P2
T. How many new facts about Russia do you see from the text?
P1,P2,P3...
3. Обобщение усвоенного материала и творческое использование сформированных навыков.
T. It's really interesting. I think your students' books have the text about Russia too. Open them at p. 3 1 , ex. 1(1). Look through the text and find the sentences about the Caucuses and the Baikal. Reading for specific information. You have 5 minutes. Who is ready?
P1, P2……
(Говорение: представление страны одноклассникам и иностранным друзьям, используя опору).
T. You are well done. For executing next task let's formed two groups. The first, using new facts about Russia present our country to the classmates and the second, present our country to the foreign friends. You can take a support. Make a short topic about our country 5 or 7sentences. Let's answer. (творческое задание может быть выполнено с использованием как уже известного, так и нового материала о России)
P1, P2….
T. Have you any questions to other group?
P1, P2….
T. At the end of our lesson I give you a test, work with your partner. You should do it for 2 minutes. ( работа в парах) Now, give me your papers, please.
5. Домашнее задание.
T. Please, give me your dairies but at first write your homework. I’d like you to make a crossword about Russia in pairs using the new words and facts about Russia
4. Подведение итогов урока. Рефлексия.
Tell me, please, if our lesson will help you to do your homework. What have you learn today? Do you like the lesson? Have you worked hard/ with pleasure or were you lazy/inactive? (Учащиеся заполняют рефлекторную карта)
New words |
|
New grammar structures |
|
New facts |
|
Your feelings |
|
We sum up. Are you proud of our native country? Why? Р1P2 …..
All pupils work excellent. Our lesson is over. Stand up.
T. Good bye. P Good bye.
Приложение
Test I.
I. Use the article where it is necessary. 1. Moscow is situated on …Moscow River. 2. In ... Siberia there are many long rivers. 3. My friend saw ... Mount Elbrus last year. 4. … Russia is washed by…Arctic Ocean in ... north. 5. There are many small islands in …Pacific Ocean.
|
II. Tick the correct sentences. Put a cross next to those that are incorrect. 1. Russia is the largest country in the World. 2. Siberia is divided into Western and Eastern. 3. The Lena is the longest river in Russia. 4. Russia has a very frosty winter. 5. The temperature in Russia is about +10 °C in winter.
|
III. Complete the sentences. Use the words in the box. Black, time zone, scenery, stretch, cedar. 1. Russia has 10 … 2. Russia ... from the Baltic Sea in the West to the Pacific Ocean in the East. |
3. Russia has wide range of. .. and climates too. 4. Some of the steppes have rich … soil. 5. Taiga is a thick forest with a lot of dark pine, fir and A. trees. |
Конспект урока (doc, 27KB)
Скачать вложение